FANDOM

Mafia
Mafia
jest jedyną jak do tej pory trójwymiarową grą akcji, która wskrzesza przestępcze podziemie Ameryki lat trzydziestych. Gra powstała w studio Illusion Softworks, twórców nagrodzonej serii gier taktycznych Hidden & Dungerous. Gracz otrzymuje możliwość wcielenia się w rolę prawdziwego twardziela, którego losy będzie obserwował z perspektywy trzeciej osoby. Akcja przenosi nas do Ameryki lat trzydziestych, w okres największej aktywności zorganizowanych grup przestępczych. Rozpoczynamy jako początkujący gangster we wpływowej rodzinie mafijnej Don Salinieri. Zleca nam ona wykonanie zestawu nielegalnych zadań, nie unikniemy więc ulicznych strzelanin, napadów na banki, pościgów samochodowych czy nawet morderstw na zlecenie.

W sumie do wykonania jest dwadzieścia misji z wzbogacającymi rozgrywkę wątkami pobocznymi. Opowieść Tommy'ego - głównego bohatera - jest szkieletem całej fabuły. Przerywniki filmowe przeplatają się z kolejnymi misjami, w których kierujemy gangsterem, w ten sposób poznając jego historię. Mafia opowiada ciekawą i zarazem dobrze skonstruowaną historię, o logicznym początku i końcu, wyraźnie zarysowanych postaciach, mamy moralne dylematy i moralne przesłanie. Gra zaskakuje zarówno znakomicie zrealizowanymi przerywnikami filmowymi oraz przede wszystkim rzadko spotykanym wykonaniem i konstrukcją szeregu zróżnicowanych misji, które trzymają nas przed monitorami przez długie godziny.

Zadania rozgrywają się na starannie przygotowanych mapach obejmujących ponad dwanaście mil kwadratowych tętniącego ruchem ulicznym miasta i okolic generowanych przez engine „Insanity 2”, wiernie oddający krajobrazy i nastrój lat 30-tych. Nie brakuje tu też prawdziwej broni z tamtego okresu: Tommy Gun, Colt 1911 czy S&W model 27 Magnum, oraz ponad 60 modeli samochodów, oczywiście z modelem Ford T włącznie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki