FANDOM

Spore okładka.jpg
Spore
to gra komputerowa, w której celem jest przebycie drogi od drobnej komórki do władcy kosmosu, ewoluując i zaprzyjaźniając się lub eliminując inne gatunki, potem plemiona, cywilizacje i w końcu imperia kosmiczne.

Fazy, czyli rozgrywka Edytuj

Faza komórki Edytuj

Na początku wybieramy sposób żywienia naszego podopiecznego: mięsożerca lub roślinożerca. Gramy jako mała komórka, która posiada tylko usta i oczy. Odżywiając się stopniowo rośniemy. Zdobywamy co raz więcej elementów i stajemy się silniejsi. Gdy pasek postępu się wypełni, wykształcamy mózg i wychodzimy na ląd.

Faza stwora Edytuj

Jesteśmy na lądzie, możemy być mięsożercą, roślinożercą lub wszystkożercą. Naszym domem jest gniazdo, możemy tam się leczyć. Roślinożercy żywią się owocami, a mięsożercy mięsem, które można zdobyć z padliny lub niszcząc innego stwora.Wszystkożercy jedzą to, co chcą. Przyjaźniąc się lub niszcząc inne stwory uzupełniamy pasek postępu. Gdy uzupełni się do danego momentu, naszemu stworowi zwiększa się inteligencja. Im większa jest inteligencja, tym więcej osobników możemy dodać do stada. Kiedy przez dłuższy czas jesteśmy w gnieździe, po narodzeniu nasze stado migruje i musimy dojść do nowego gniazda. Pojawiają się tu stwory epickie, występują samotnicy. Po uzupełnieniu paska postępu, wykształcamy mózg i odkrywając ogień, możemy przejść do fazy plemienia.

Faza plemienia Edytuj

Zakładamy plemię, w którym na początku jest trzech osobników, ale zwiększając plemię możemy zwiększyć maksymalną liczbę osobników. Tu możemy już ubrać nasze stwory. Do uzupełnienia paska postępu niezbędne jest zaprzyjaźnienie się lub podbicie pięciu plemion. W naszej wiosce możemy umieścić broń, instrumenty lub inne szałasy z różnymi przedmiotami.

Po sojuszu lub zniszczeniu pięciu plemion możemy przejść do fazy cywilizacji.

Galaktyka w Spore.jpg

Galaktyka w Spore wystarcza na godziny grania

Faza cywilizacji Edytuj

Nasza wioska zamienia się w miasto. Posiadam też pojazdy. Jesteśmy religijnymi, wojskowymi lub gospodarczymi. Możemy utworzyć Ratusz, Zakład pracy, Dom i Budynek rozrywkowy. Odpowiednio ustawiając budynki możemy zwiększyć produkcji przyprawy, która od teraz staje się bardzo ważna. Aby zbierać jej więcej zajmujemy szyby wydobywcze. Z zaprzyjaźnioną cywilizacją możemy założyć szlak handlowy. Możemy też plądrować plemiona, które nie zamieniły się w miasta. Po przejęciu wszystkich miast możemy przejść do fazy kosmosu.

Faza kosmosu Edytuj

Gramy z jednym z archetypów (to, jak graliśmy jest wynagradzane danym archeotypem). Znajdujemy się w galaktyce. Poznajemy inne rasy. Możemy się z nimi przyjaźnić lub z nimi walczyć. Tutaj też możemy zakładać szlaki handlowe. Zajmujemy się zdobywaniem odznak i uzupełnianiem po przez nie paska postępu. Ta faza się nie kończy. Głównym celem jest zniszczenie Groksów. Innymi są dotarcie do Jądra Galaktyki, odnalezienie Ziemi i zniszczenie jej planetobójcą (to najsilniejsza broń w grze).

Edytory Edytuj

Gra słynie z dużej ilości edytorów. Oto one:

Edytory ukryte oraz usunięteEdytuj

  • Edytor flory (Ukryta opcja do tworzenia roślin)
  • Edytor chaty (Usunięta całkowicie z gry opcja w fazie plemienia)

Edytory stworówEdytuj

  • Edytor komórki (Tylko podczas fazy komórki i po włączeniu specjalej opcji, która da również nowe elementy)
  • Edytor wczesnego stwora (edytor komórki 3D + nogi)
  • Edytor stwora

Edytory pojazdówEdytuj

  • Edytor pojazdów lądowych
  • Edytor pojazdów morskich
  • Edytor pojazdów latających
  • Edytor statków kosmicznych

Edytory budynkówEdytuj

  • Edytor ratuszy
  • Edytor domów
  • Edytor budynków rozrywkowych
  • Edytor zakładów pracy

Edytory ubioruEdytuj

  • Stylista plemienny
  • Stylista cywilizacyjny
  • Stylista kosmiczny

Edytory z dodatku Kosmiczne PrzygodyEdytuj

  • Stylista Kapitana
  • Edytor Przygód

Dodatki i pakiety z częściamiEdytuj

DodatekEdytuj

  • Spore: Kosmiczne Przygody - dodatek rozbudowujący Fazę Kosmosu. Pozwala wykreować swojego kapitana i brać udział w dziejących się na powierzchniach różnych planet specjalnych misjach, nazwanych Przygodami.

Pakiety z częściamiEdytuj

  • Spore: Śmieszne i Straszne Części Stworów - pakiet dodający do Fabryki Stworów nowe elementy i style malowania.
  • Kończyny egzoszkieletowe - darmowy pakiet pozwalający ucharakteryzować swojego stwora na podobieństwo owada.
  • Spore: Bot parts pack - dodatek pozwalający ucharakteryzować swojego stwora na podobieństwo robota. Dołączany był do sprzedawanego w Stanach Zjednoczonych napoju DR Pepper.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki